Creating accessible Excel documents and converting to PDF

Description

Description

Length: 90 minutes

Prerequisites suggested :

  • Introduction to accessibility at the University of Ottawa
  • Creating accessible documents

Description

Learn how to create, format and save Excel documents and to convert them to accessible PDF files. Clear examples are used to show you how to easily convert your Excel files to PDF. Use an Excel accessibility checker to detect and resolve accessibility issues. You’ll use your own material to practise the main aspects of making documents accessible. Participants are asked to bring a laptop.

Downloads

Resources

  • Video tutorial on the uOttawa Accessibility website
  • Creating accessible PowerPoint presentations and converting to PDF PPT presentation
  • Drop-in help centre every Tuesday and Thursday from 11 a.m. to noon (1 Stewart, Room 113)
  • Template and video tutorial from the Communications Directorate  ( available soon)

Date : October 20th 2014

Time : 1h-2h30 PM

Room : FSS 11001

Accessibilité et diversité

accessibilite@uOttawa.ca

613-562-5206-7041

Plus d’information
Langue
Anglais
Version alternative
L’atelier n’est pas offert dans l’autre langue.
Approbation
Un superviseur doit approuver votre requête.
Mode de livraison
En classe
Accessibilité
Si vous avez des besoins en matière d’accessibilité, veuillez communiquer avec le service qui offre l’atelier (voir votre invitation pour les coordonnées).
Dates

Il n'y a pas d'événement disponible pour l'instant.