Mini-retraite de rédaction l Writing Mini-Retreat 

Description

Description

Activité offerte sur le campus aux professeures et professeurs régulier(e)s (permanents ou sur la voie de permanence) l On campus activity for full-time professors (tenure or tenure-track)

* Nos services sont offerts aux professeures et professeurs permanents ou sur la voie de la permanence seulement.

Pendant les semaines de lecture, une salle sur le campus devient votre « chez vous » pour 3 jours consécutifs. Vous aurez un espace d’écriture et on « s'occupe de vous » (diner et rafraîchissements sont servis). La mini-retraite commence par une brève session de présentation pendant laquelle vous partagerez vos objectifs pour la mini-retraite et décrirez votre recherche. À chaque jour, pendant la pause diner (45 minutes), il y aura un tour de table pour que vous puissiez partager votre progression.

Vous devez être présent(e) tous les 3 jours, de 9h à 15h30 (minimum). La salle est ouverte de 8h30 à 18h. Lorsque vous vous inscrivez, assurez-vous de bloquer votre calendrier et de ne pas accepter d'autres rendez-vous professionnels ou personnels. Offrez-vous du temps sans interruption pour vous consacrer à l'écriture, la lecture et la planification de votre recherche.

*Un diner sera servi. Veuillez nous aviser si vous avez des restrictions alimentaires.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* Our services are offered to University of Ottawa full-time professors (tenured or tenure-track) only.

A writing room at 30 Stewart will be your “office” for 3 consecutive days during reading week.  You will have a writing space and we will “look after you” (lunch and drinks will be available). 

The mini-retreat starts with a brief session of introduction for all participants to share their objectives for the 3-day retreat as well as describe their research.  Every day, during a 45-minute break for lunch, the participants will have an opportunity to share their progress on their objectives.

You must attend the 3 days, from 9:00am to 3:30pm (minimum). The room will be open from 8:30am to 6pm. When you register, remember to block your diary and do not accept any other appointments (professional or personal). Give yourself this time without interruption to dedicate to writing, reading and planning your research. 

*Lunch will be served.  Please advise us if you have dietary requirements.

 

Academic Leadership Program
More information
Language
Bilingual

This workshop is bilingual, which means French, English or both languages will be used, depending the preference of the participants.

Therefore, you must be able to understand and follow instructions in both official languages.

You may ask questions in your language of choice and will be answered in that language.

Audience
  • Regular Academic - APUO
  • Regular Academic - Non APUO
  • Term Academic - APUO
  • Librarians APUO (Reg)
  • Librarians APUO (Term)
Delivery mode
In class
Accessibility
If you have any accessibility needs, please contact the service offering the workshop as soon as possible so we can ensure your accessibility needs are met (see your invitation for contact information
Dates

There is no event or no online module available at this moment.