Comment gérer sa relation avec la hiérarchie | How to manage up

Description

Description

Session de formation pour tous les employés | Training session for all employees

Lorsque vous entendez l'expression "managing up", quelles sont les premières pensées qui vous viennent à l'esprit ? Lorsque elle est bien faite, la gestion de la hiérarchie est une approche consciente de la collaboration avec vos supérieurs pour atteindre des objectifs qui vous tiennent tous à cœur. Le but est d'établir une relation productive et mutuellement bénéfique. Et cela nécessite certaines compétences qui s'apprennent.

Dans cet atelier participatif, vous aurez l'occasion de :

  • Prendre conscience de votre rapport avec le fait de gérer votre hiérarchie
  • Mieux comprendre votre gestionnaire pour mieux le gérer
  • Découvrir un processus en 5 étapes pour influencer vers le haut
  • Vous entraîner à donner du feedback à votre gestionnaire
  • Vous préparer à recevoir un feedback de votre gestionnaire.

Venez apprendre comment créer et entretenir une relation productive et satisfaisante avec votre hiérarchie.

REMARQUE :

Une invitation sera envoyée aux participants qui sont déjà inscrits.
Si vous vous inscrivez, nous vous demandons de venir à l’atelier ou d’annuler au moins 2 jours avant. Le temps de nos facilitateurs est aussi précieux.


When you hear the phrase “managing up, what are the first thoughts that come to your mind? When done right, managing up is a conscious approach to working with your supervisors toward goals you all care about. The aim is to achieve a productive, mutually beneficial relationship. And that requires certain skills that can be learnt.

In this participatory workshop, you will have the opportunity to:

  • Gain awareness of your relationship with managing up
  • Better understand your manager to manage them better
  • Discover a 5-step process to influence up
  • Practice how to give feedback to your manager
  • Prepare yourself for receiving feedback from your manager

Come and learn how to create and nurture a productive and satisfying relationship with your hierarchy.

NOTE:
An invitation will be sent to the participants who are already registered.
If you register, we ask that you come to the workshop or cancel at least two days before. Our facilitators' time is also valuable.

Leadership, Learning and Organizational Development

hrlearning@uOttawa.ca

613-562-5800-1543

More information
Language
Bilingual

This workshop is bilingual, which means French, English or both languages will be used, depending the preference of the participants.

Therefore, you must be able to understand and follow instructions in both official languages.

You may ask questions in your language of choice and will be answered in that language.

Audience
  • University of Ottawa's employee
Delivery mode
In class
Accessibility
If you have any accessibility needs, please contact the service offering the workshop as soon as possible so we can ensure your accessibility needs are met (see your invitation for contact information
Dates

There is no event or no online module available at this moment.