Introduction au processus intérimaire de gestion du rendement – deuxième étape (pour les gestionnaires) | Introduction to the Interim Performance Management Process - Step 2 (for managers)

Description

Description

Session de formation pour les gestionnaires uniquement | Training session for managers only

Après dix ans, le programme de gestion du rendement du personnel administratif et de soutien se devait d’être modifié. Un processus intérimaire de gestion du rendement a été mis au point pour mieux répondre aux besoins des employés, tels qu'ils ont été exprimés dans les sondages "Rester connecté et en Santé" et la "Tournée d’écoute" ; ce processus intérimaire a aussi pour but de permettre à l'organisation d’atteindre les objectifs établis dans le plan stratégique Transformation 2030.

En tant que manager ou superviseur, vous jouez un rôle clé dans le développement de votre équipe et dans la réalisation de la vision de l'Université. Cet atelier vise à vous préparer à mener un dialogue efficace avec vos employés pour l’étape 2 du processus de gestion de rendement : regard vers 2022

Dans cet atelier participatif, vous aurez l'occasion de :

  • Revoir le processus intérimaire de gestion du rendement à l'uOttawa
  • Vous préparer au dialogue sur la performance - étape 2 : regard vers 2022

Venez et apprenez comment être prêt à avoir des dialogues efficaces avec votre équipe pour les développer et les motiver.

REMARQUE :
Une invitation sera envoyée aux participants qui sont déjà inscrits.
Vous devez actuellement occuper un poste de gestionnaire ou superviseur pour participer à cet atelier.


After ten years, the performance management program for administrative and support staff was due for a change. An interim performance management process has been developed to better answer the needs of the employees as expressed in the Stay Healthy Connected pulse surveys and the Listening tour, as well to better support the organisation on its journey towards Transformation 2030.

As a manager or supervisor, you play a key role in developing your team and in achieving the University vision. This workshop is designed to prepare you to lead an effective dialogue with your team for Step 2 of the Performance Management Process: Looking forward to 2022

In this participatory workshop, you will have the opportunity to:

  • Review the interim performance management process at uOttawa
  • Prepare for the Performance Dialogue - Step 2: Looking forward to 2022

Come and learn how to lead effective dialogues and enhance the development and engagement of your team at work.

NOTE:
An invitation will be sent to the participants who are already registered.
You must currently hold a supervisory position to attend this workshop.

Leadership, Learning and Organizational Development

hrlearning@uOttawa.ca

613-562-5800-1543

More information
Language
Bilingual

This workshop is bilingual, which means French, English or both languages will be used, depending the preference of the participants.

Therefore, you must be able to understand and follow instructions in both official languages.

You may ask questions in your language of choice and will be answered in that language.

Audience
  • Supervisor (support staff)
Delivery mode
In class
Accessibility
If you have any accessibility needs, please contact the service offering the workshop as soon as possible so we can ensure your accessibility needs are met (see your invitation for contact information
Dates

There is no event or no online module available at this moment.