Comment aider nos étudiantes et étudiants en mode virtuel? | How can we help our students in a virtual mode?

Description

Description

Personnel des Bureaux d’études supérieures | Graduate studies staff

Le nouveau normal a catapulté nos interactions avec nos étudiantes et étudiants dans un monde virtuel.

Cet atelier interactif présentera différents outils pour guider votre relation d’aide avec votre clientèle étudiante.ll s’attardera à la définition de vos rôles, où ils débutent et se terminent, pour protéger la relation professionnelle avec vos étudiantes et étudiants.

Cet atelier a pour objectif de vous donner des outils concrets que vous pourrez utiliser immédiatement.  ll mettra l’accent sur la relation transactionnelle : trouver la bonne solution pour la requête de votre clientèle étudiante.

Il présentera notamment des études de cas qui reflèteront votre réalité sans oublier des trucs et astuces pour bien recharger vos batteries en tant que personnel de première ligne.

Objectifs d'apprentissage

  • Préciser les responsabilités de votre rôle
  • Identifier lorsque vous avez atteint la limite de votre rôle
  • Pratiquer le transfert d'une étudiante ou d'un étudiant à un ou une autre collègue

Durée de l’atelier : 1 h 30

Clientèle ciblée :
Personnel et superviseurs des Bureaux d’études de premier cycle et des Bureaux d’études supérieures

NOTA :
Il s'agit d'une séance de formation présentée en format virtuel.

Langue : Bilingue (français, anglais)

........................................................................................................................................................................................................

How can we help our students in a virtual mode?

Audience : all Undergraduate Studies Offices and Graduate Studies Offices employees

The new normal has catapulted our interactions with our students into a virtual world.

This interactive workshop will present different tools to guide your support role with your student clientele. It will focus on defining your roles, where they begin and end, to protect the professional relationship with your students. The goal of this workshop is to give you practical tools that you can use immediately. It will focus on the transactional relationship: finding the right solution for your student clientele’s request. In particular, it will present case studies that will reflect your reality without forgetting tips and tricks to properly recharge your batteries as a front-line staff.

Learning objectives

  • Outline the responsibilities of your role
  • Identify when you have reached the limit of your role
  • Practice transferring the student to another colleague

Workshop duration: 1 h 30

Target clients for this training:
Agents, Counsellors and Supervisors of Undergraduate Studies Offices and Graduate Studies Offices

NOTE:
This session will be presented in a virtual mode.

Language: Bilingual (French, English)


L’utilisation du masculin vise uniquement à alléger le texte et comprend tous les genres.

Leadership, Learning and Organizational Development

hrlearning@uOttawa.ca

613-562-5800-1543

More information
Language
Bilingual

This workshop is bilingual, which means French, English or both languages will be used, depending the preference of the participants.

Therefore, you must be able to understand and follow instructions in both official languages.

You may ask questions in your language of choice and will be answered in that language.

Audience
  • University of Ottawa's employee
Delivery mode
In class
Accessibility
If you have any accessibility needs, please contact the service offering the workshop as soon as possible so we can ensure your accessibility needs are met (see your invitation for contact information
Dates

There is no event or no online module available at this moment.